Jaka jest historia powstania i misja Szkoły “Żywioły”?
Cel ten jest realizowany poprzez stworzenie uczniom odpowiednich warunków do rozwoju w sferach: intelektualnej, poznawczej, społecznej, emocjonalnej, duchowej i fizycznej.
Model Szkoły oparty jest na doświadczeniach szkół Sternika działających od ponad 10 lat w Polsce.
Kto jest jej organem prowadzącym?
Czym wyróżnia się Szkoła “Żywioły”?
W jaki sposób szkoła wspiera uczniów w wierze?
Kto jest najważniejszy w wychowywaniu dzieci?
Kim jest ROK i jaka jest jego rola?
ROK-owie to Rodzice, którzy:
- znają misję i model edukacyjny szkoły,
- dbają o właściwy kierunek wychowawczy, spójny z misją i modelem placówki,
- dzielą się doświadczeniami współpracy ze szkołą,
- wspierają budowanie kontaktów i więzi między rodzicami z klasy,
- współtworzą rodzinną, wspierającą atmosferę w środowisku szkolnym,
- organizują/współorganizują ważne wydarzenia szkolne i integracyjne,
- poszerzają własne kompetencje wychowawcze i dzielą się swoim doświadczeniem.
Na czym polega program wychowawczy?
Celem wychowania jest dążenie do tego, aby każdy z naszych uczniów i uczennic stale i świadomie starał się być:
- uporządkowanym, w jego postawie zewnętrznej i wewnętrznej oraz w używaniu własnego czasu; szanując prawdę i naturalny porządek rzeczy,
- pracowitym, w jego stałym pragnieniu, by dobrze uczynić każdą rzecz,
- hojnym, w dzieleniu się nie tylko swoimi rzeczami, ale także własnym życiem, z tymi, których ma naokoło siebie,
- odpowiedzialnym, w swojej wolności, zobowiązanym wobec swojego własnego życiowego projektu,
- i jako owoc powyższego, radosnym w swojej postawie wobec świata, w obliczu odkrywania sensu własnego życia płynącego z rozwijania życia wewnętrznego.
Jaki strój obowiązuje w szkole?
Mundurek dla dziewcząt: błękitna koszulka polo, granatowy, rozpinany sweterek, spódniczka w kratkę, czarne, granatowe lub ciemnoszare, jednolite rajstopy, latem skarpetki. W klasach I-III dopuszcza się noszenie czarnych, granatowych lub ciemnoszarych leginsów zamiast rajstop.
Mundurek dla chłopców: błękitna koszulka polo, granatowy sweterek,
eleganckie, czarne, granatowe lub ciemnoszare spodnie jeansowe lub materiałowe typu „chinos”. W klasach I-III dopuszcza się noszenie czarnych, granatowych lub ciemnoszarych spodni dresowych.
W okresach podwyższonych temperatur uczniowie mogą zamienić błękitną koszulkę polo na cieńszą, gładką koszulkę w białym lub błękitnym kolorze.
Odświętnym strojem okazjonalnym w naszej szkole jest strój galowy.
Strój galowy dla dziewcząt: biała, gładka bluzka koszulowa, rozpinany,
granatowy sweterek, spódnica w kratkę (od mundurka), białe lub beżowe rajstopy, latem skarpetki, oraz czarne buty.
Strój galowy dla chłopców: biała koszula, granatowy sweter, granatowe, eleganckie spodnie materiałowe oraz czarne buty.
Noszenie kompletnego stroju szkolnego wraz z dbałością o schludny wygląd (brak makijażu, zmienione obuwie) jest brane pod uwagę przy wystawianiu oceny z zachowania.
Wszystkie elementy mundurka, a także stroju sportowego na WF powinny być w sposób trwały podpisane.
Czy szkoła dba o zdrowe odżywianie dzieci?
Za zdrowymi śniadaniami idą również domowe obiady serwowane w szkolnej stołówce, z której żaden uczeń nie wychodzi głodny.
Czy uczniowie korzystają w szkole z telefonów komórkowych?
Czy to prawda, że lekcje języka angielskiego odbywają się codziennie?
CLIL – Content and Language Integrated Learning
Zintegrowane kształcenie przedmiotowo – językowe.
Unikalny sposób łączenia treści nauczania zintegrowanego z językiem.
CLT- Communicative Language Teaching
Komunikacyjne nauczanie języka poprzez interakcję w języku docelowym.
TPR- Total Physical Response
Reagowanie całym ciałem to nauczanie języka obcego przez ruch, a dokładnie włączanie całego ciała w proces przyswajania nowego słownictwa oraz struktur językowych.
Immerse in English
Zanurzanie w języku sprowadza do jak najczęstszego kontaktu z językiem. Ćwiczenie sprawności komunikowania się w języku angielskim w sytuacjach codziennych.
TBLT – Tasks Based Language Learning
Podejście opierające się na stosowaniu autentycznego materiału i zlecaniu uczniom samodzielnej pracy nad zadaniami tylko w języku angielskim.
Skills – Sprawności językowe
Rozwijanie każdej sprawności językowej takiej jak mówienie, pisanie , czytanie czy słuchanie.
Project work
Praca metoda projektu umożliwia naszym uczniom w sposób kreatywny oraz samodzielny ćwiczyć język obcy jak również kształtuje postawę poznawczą i podnosi motywację do nauki.
Doskonałym przygotowaniem do powyższych wyzwań jest realizowany w naszej szkole Program Cambridge.Uczniowie uczęszczają na dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu.
Comments are closed.